'Onze school is een paar jaar geleden het Levend Water Digibord gaan gebruiken. We wilden graag meegaan in de tijd en de digitale methode van Levend Water sluit daar goed bij aan. De methode voorziet bovendien niet alleen in kennis, maar heeft ook impact op de identiteit van kinderen door o.a. verdiepende vragen en werkvormen. Dat vind ik zelf erg belangrijk.’
Rick Groeneveld is leerkracht op gbs De Sprankel in Zwolle. Deze academische basisschool staat in de vinexwijk Stadshagen.
‘Ik ben enthousiast over de mooie afbeeldingen en verdiepingsvragen. Vroeger zocht ik zelf altijd een passende afbeelding op internet, maar nu staan alle materialen voor me klaar in de digitale methode. Voor de kinderen zijn de afbeeldingen prettig; ze geven de kinderen meer beeld bij het Bijbelverhaal. Daarnaast is het een meerwaarde om de verdiepingsvragen te bespreken in de klas. Zeker in de bovenbouwgroepen levert dat goede gesprekken op. Voor de leerkracht is de methode heel toegankelijk en werkbaar. Je kunt alles met een paar simpele muisklikken vinden. Bijvoorbeeld de werkbladen en achtergrondinformatie.
De kinderen zijn enthousiast over de methode. We hopen dat ze de kennis en verdieping meenemen in het leven dat ze tegemoet gaan na de basisschool.'
Rik Groeneveld (leerkracht, GBS De Sprankel in Zwolle)